Besox

Besox bundelt krachten met Morbee-Ballegeer & Partners en MB-FIN

6 Maart 2017

Groei is volledig gericht klantengemak en vereenvoudiging

  • Sociaal secretariaat Besox bundelt de krachten met verzekeringsmakelaar Morbee-Ballegeer & Partners en bankagentschap MB-FIN.
  • Alle vijf de Besox-kantoren staan de klant voortaan bij met verzekeringen en financiën. De verzekerings- en financiële activiteiten worden voortaan onder de merknaam Besox gepromoot.
  • “Met het stroomlijnen van onze activiteiten maken we de weg vrij voor verdere groei”, zegt Christophe Morbee, general manager van Besox. “We willen ons naar de klant toe blijven onderscheiden met onze persoonlijke en proactieve aanpak en verder investeren in klantengemak en vereenvoudiging. Die houding zullen we volledig doortrekken binnen onze nieuwe verzekerings- en financiële divisie. Als familiebedrijf willen we de toon zetten.”

Bundelen van krachten en sterk merk

Sociaal secretariaat Besox bundelt de krachten met verzekeringsmakelaar Morbee-Ballegeer & Partners in Knokke-Heist en het AXA-bankagentschap MB-FIN. Morbee-Ballegeer & Partners richt zich op zowel particuliere als ondernemingsverzekeringen. Het bankagentschap MB-FIN legt zich voornamelijk toe op kmo’s en het beheer van familiale vermogens. Zowel Morbee-Ballegeer & Partners als MB-FIN behoorden historisch al tot de familiale ondernemingsgroep.

Christophe Morbee:Mijn grootvader is begonnen met een boekhoudkantoor. Door de jaren heen is daar een sociaal secretariaat bijgekomen, een verzekeringskantoor, een bankkantoor en een ondernemingsloket, telkens als aparte entiteiten en als apart merk. Vandaag willen we ons aanbod aan de klant en het familiaal karakter van de groep stroomlijnen.”

Voortaan zullen de verzekerings- en de financiële activiteiten onder de Besox-merknaam worden gepromoot. Morbee-Ballegeer & Partners wordt Besox Verzekeringen. MB-FIN wordt Besox Finance. Op die manier wil Besox zich als merk sterker profileren.

Christophe Morbee:We willen onze klanten meer attent maken op ons volledig dienstenpakket.  De eenvormige merknaam Besox zorgt voor een duidelijke herkenning. Vroeger zouden we onze klanten niet automatisch hebben verteld dat we ook bankzaken en verzekeringen aanbieden. Dat gaan we vanaf nu wel doen, onder de merknaam Besox. Maar we willen de kleine cluster van zelfstandige ondernemingen blijven, onder één koepel, die dichtbij de klant staat.

De uitbreiding van het dienstenpakket houdt in dat Besox in zijn vijf kantoren diensten rond verzekeringen en financiën zal aanbieden. Besox zal hiervoor in de verschillende vestigingen gespecialiseerde mensen inzetten.

Door de operatie wordt ook de erfopvolging binnen het familiebedrijf verzorgd. Het huidige management, met Yves Ballegeer en Bernard Vuylsteke voor de verzekeringstak en Cedric Biebauw voor de bancaire pijler, blijft ongewijzigd.

Christophe Morbee over synergie en groei

Wij werden door diverse partners benaderd om verder de krachten te bundelen en te opereren onder de naam Besox. Deze synergie heeft na een korte proefperiode onmiddellijk zijn nut bewezen.” 

“De stroomlijning van onze activiteiten past in onze groeistrategie die voornamelijk gericht is op organische groei en het bieden van de beste service tegen een correcte prijs. Externe overnames die binnen deze filosofie vallen, willen we steeds in overweging nemen.”

“De verzekerings- en bancaire diensten van Morbee-Ballegeer & Partners en MB-FIN zijn volledig complementair aan onze payrollactiviteiten, en het overgrote deel van de klantenportefeuille is hetzelfde. Het is dan ook logisch dat we onze klantenbenadering en filosofie onder één gezamenlijk management doortrekken.”

“Groei is voor ons geen doel op zich, maar een middel om meer te kunnen investeren in klantengemak en vereenvoudiging. We willen als Besox bijvoorbeeld investeren in een platform dat de loonadministratie voor werkgevers en werknemers vereenvoudigt. We willen ondernemers de last ontnemen van iets waar ze niet graag mee bezig zijn. De sector schiet daar nog tekort.”

“Er kan nog veel geautomatiseerd worden om het leven van de ondernemer en werknemer makkelijker te maken. De sector heeft in het verleden veel te weinig geïnvesteerd in gebruiksgemak voor de klant en in het vermijden van dubbel en driedubbel werk. Zeker voor de kleinere ondernemingen. Daar willen we voor een trendbreuk zorgen.”

“Ik vind het persoonlijk zeer erg dat de sector achterblijft in de digitale revolutie. Tot vandaag is er geen enkel sociaal secretariaat dat bijvoorbeeld een app aanbiedt aan de werknemer. Moest ik als werknemer mijn loonbrief op mijn smartphone kunnen ontvangen, dan zou ik daar zeer tevreden mee zijn.”

Christophe Morbee over het centraal stellen van de klant

“Ook al groeien we, we willen kleinschalig blijven. We willen zo persoonlijk mogelijk en zo nabij mogelijk werken. Daar zijn we proactief in. Elke klant heeft bij ons een vaste contactpersoon. Elke medewerker is heel aanspreekbaar, ook mezelf. Als er ingrijpende wijzigingen op til zijn, zullen we onze klanten niet enkel via e-mail informeren, maar desnoods ook telefonisch inlichten. We organiseren ook workshops en informeren onze klanten via video op ons YouTube-kanaal.”

“We beseffen heel goed dat onze klanten, zeker de kleinere bedrijven, vooral willen ondernemen. Administratieve lasten horen daar niet bij. En dus is het aan ons om onze klanten zo volledig mogelijk te ontzorgen en administratie zoveel mogelijk tegen te gaan.”

“Natuurlijk hebben we graag dat onze klant elektronisch met ons werkt. Dat is efficiënt. Maar bij ons mag een klant die dat wil nog een schoendoos vol papier binnenbrengen. De klant beslist hoe die met ons samenwerkt. We passen ons altijd aan, zelfs al is dat voor ons niet de efficiëntste manier van werken.”

“Onze klanten zijn ons zeer trouw. De gemiddelde anciënniteit van onze medewerkers is vijftien jaar. We hebben medewerkers die al dertig jaar voor ons werken. Dat is ook iets waar we naar streven om onze persoonlijke service te blijven waarmaken. We willen de continuïteit garanderen voor onze klant.”

Over Besox

Besox is actief in de payrolladministratie en biedt zelfstandigen en kmo’s ondersteunende bank- en verzekeringsdiensten aan. Besox is een familiebedrijf en heeft kantoren in Knokke-Heist, Antwerpen, Gent, Oostende en Oostkamp. Christophe Morbee vertegenwoordigt de derde ondernemersgeneratie. De Besox-groep heeft een omzet van 3,5 miljoen euro en heeft in totaal 35 werknemers in dienst.

Tags